Экологические протесты запорожцев поддержали депутаты

Депутаты Запорожского городского совета Геннадий Фукс, Victor Prit и Ирина Костенко, реагируя на ухудшение экологической ситуации в городе и протест тысяч горожан, выразившийся в подписании петиции на сайте Кабмина, подготовили проект решения, опубликованный сегодня на сайте мэрии.

Теперь слово за остальными депутатами.

Ниже — полный текст Обращения.

«ЗВЕРНЕННЯ

депутатів Запорізької міської ради до Президента України, Прем’єр-міністра України та Голови Верховної Ради України 8 скликання, депутатів Верховної ради від Запорізької області: «Про порушення конституційних прав щодо безпечного довкілля для життя і здоров`я мешканців Запоріжжя та посилення відповідальності за порушення вимог природоохоронного законодавства»

Головним Законом української держави, який гарантує основні права та свободи кожної людини, є Конституція України. Ст.50 Конституції України гарантує кожному мешканцю можливості вживати чисту питну воду, дихати чистим повітрям, а також жити в сприятливому для життя та здоров’я середовищі.

Загрозлива екологічна ситуація в Запоріжжі триває вже багато років та пов’язана з постійним, системним підвищенням забруднення атмосферного повітря викидами промислових підприємств, що вимагає постійної уваги і нагальних рішень органів місцевої та державної влади.

Протягом останніх місяців спостерігається різке погіршення стану забруднення атмосферного повітря у місті Запоріжжі і за офіційними даними державних служб моніторингу (Запорізької ЦГМ та Державної установи «Запорізький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я України») характеризується, як вкрай небезпечний. Даними службами постійно фіксуються значні перевищення по основним хімічним сполукам першого та другого класу безпеки.

За період січень-серпень 2016 року за даними спостережень Запорізького ЦГМ середньомісячні концентрації шкідливих речовин перевищували ГДК по двоокису азоту — у 2,1 рази, граничні показники — 3,83 ГДК; по фенолу — у 2 рази, по формальдегіду — у 1,7 рази. При цьому значне забруднення атмосферного повітря в м. Запоріжжя відбувається за рахунок пилу (56,5 % від усіх перевищень), з’єднань фенолу (63,3%), сірководню (66,6%) і сірковуглецю (41,3%).

Мешканці міста характеризують стан навколишнього середовища, як такий, що не сумісний з життям і вимагають кардинальних дій щодо вирішення екологічної проблеми Запоріжжя. Уперше за останні роки показники захворюваності в Запорізькій області по захворюванням дихальної системи, бронхіальній астмі, серцево-судинним захворюванням, алергії, новоутворенням перевищують середні показники в Україні.

Треба констатувати той факт, що в рамках діючого законодавства, станом на 2016 рік органи місцевого самоврядування не мають інструментів контролю та позбавлені будь- яких повноважень щодо прямого впливу на підприємства забруднювачів.

Громада міста Запоріжжя, визнаючи в Україні дію конституційного ладу та вищезазначених конституційних принципів, висловлює своє незадоволення державною політикою у сфері забезпечення природоохоронного законодавства та конституційних прав.

Тому, спираючись на Конституцію України, Закони України «Про місцеве самоврядування» та «Про статус депутатів місцевих рад» Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» ми, як депутати Запорізької міської ради, захищаючи інтереси громади міста і заради недопущення екологічної катастрофи та загрози життю та здоров`ю людей просимо вас, як гаранта Конституції України, забезпечити дотримання екологічних прав громадян, в тому числі право на чисте атмосферне повітря та безпечне навколишнє природне середовище.

Процес децентралізації державної влади в Україні та посилення конституційно-правового статусу місцевого самоврядування передбачає сталий розвиток території з урахуванням її економічних, екологічних та інших особливостей. В рамках реалізації реформи децентралізації відбувається процес передачі повноважень органам місцевого самоврядування.

Для нагляду та контролю на місцях за дотриманням Конституції Украйни та іншими законами щодо забезпечення екологічної безпеки вважаємо за необхідне:

1. Передати повноваження видачі дозволів на викиди забруднюючих речовин для об’єктів промисловості першої групи органам місцевого самоврядування.
2. Скоротити термін дії дозволу на викиди від 5 до 1-2 років.
3. Внести зміни до порядку отримання дозволів та документації відповідно до стандартів ЄС.
4. Ввести екологічні інспекції в структурні підрозділи органів місцевого самоврядування.
5. Внести зміни в нормативну базу щодо відновлення повноважень екологічної інспекції в сфері позапланових перевірок підприємств –забруднювачів.
6. Привести у відповідність норми викидів у навколишнє середовище згідно стандартів ЄС до 2020 року.
7. На законодавчому рівні зобов’язати підприємства до обов’язкової рекультивації та повної екологічної реабілітації територій, порушених внаслідок провадження виробничої діяльності підприємствами металургійної, хімічної, гірничодобувної, нафтопереробної промисловості.
8. Заборонити діяльність підприємств, промислові потужності яких не забезпечені очисними спорудами згідно діючого законодавства.
9. Згідно заходів передбачених планом імплементації Директиви 2008/50/ЄС терміново запровадити автоматизовану систему обліку і контролю основних забруднюючих речовин на всіх джерелах викидів промислових підприємств та забезпечення публічного доступу до показників через онлайн- систему на муніципальному сайті.
10. Терміново провести сертифікацію технологічних процесів промислових підприємств відповідно до вимог та стандартів ЄС.
11. Встановити граничний поріг рівня забруднення (1 ГДК) у повітрі та водоймах.
12. Внести зміни до «Бюджетного кодексу України», щодо зарахування 100 відсотків екологічного податку, що сплачується згідно Податкового кодексу України на відповідній території і зараховується до спеціального фонду місцевого бюджету міст обласного значення.
13. Збільшити розміри штрафів за забруднення навколишнього середовища згідно стандартів ЄС, внести зміни до методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та навколишнє середовище.
14. Посилити відповідальність за порушення термінів реалізації природоохоронних заходів підприємствами шляхом призупинення дії дозволів на викиди».

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.